Support och service

Professionell support är ett av våra kärnvärden

Generell support
Vårt mål är att ni som vår partner ska erhålla ett mervärde genom vårt samarbete. Detta vill vi bland annat erbjuda genom en bra rådgivning, support och service under hela vårt samarbete. Vårt dedikerade team av bland annat säljare och tekniker hjälper er besvara alla era och era kunders frågor rörande solcellssystem, E-mobility och energilagring.

Avancerad support
Våra tekniker har gedigen branscherfarenhet och kunskap och är alltid redo att bistå er vid behov av en mer omfattande teknisk support. De kan exempelvis hjälpa till med felsökning, information om gällande regler och krav på marknaden, vägledning under installation, avancerade installationsfrågor samt vägledning till bästa val av lösning.

Mest ställda frågor

Här finner du svar på de allra vanligaste frågorna som våra tekniker får.

Det enklaste sättet är att ändra den nya routerns nätverksnamn (SSID) samt lösenord till samma som den förra routern hade. Då kopplar växelriktaren upp sig utan åtgärd. Om detta inte är möjligt så visar nedan film hur man kan byta nätverk:

Fronius
Serienumret på Fronius hittar ni på botten av växelriktaren eller genom att trycka på displayen: 1) Huvudmenyn 2) Info – enter 3) Gå till device info, där erhåller du serienumret.

Datalogg ID visas i SolarWebb eller på displayen: 1) Huvudmenyn 2) SetUpp 3) WiFi access point 4) Aktivera 5) Då startas det ett WiFi och i displayen visas det vad WiFi heter ”Fronius_xxxxxx (Numret som kommer efter Fronius_ är Datalogg ID).

Growatt
Serienumret på Growatt hittar ni på etiketten på sidan av växelriktaren.

SolarEdge
Serienumret på SolarEdge hittar ni på etiketten på sidan av växelriktaren.

Det finns mycket information på Youtube, både på Fronius officiella kanal, men även från många andra aktörer www.youtube.com, Sök t ex på ”Fronius Symo WiFi”.

Det gör du lättast genom att lägga ett serviceärende via SolarEdge supportportal genom följande länk: https://www.solaredge.com/service/support
Obs. det är viktigt att man enbart gör en anmälan per ärende.

För vidare kontakt med SolarEdge kan man kontakta dem via mail: support-sweden@solaredge.com eller telefon: 020-88 85 77.
Tips: Glöm inte att ha ditt supportärendenummer tillgängligt när du mailar eller ringer för att underlätta processen.

Vi är glada att du vill bli en partner till oss!
Genom att fylla i kontaktformuläret under ”Partners” så kommer en av våra säljare i din region kontakta dig för vidare diskussion kring ett framtida samarbete.

Via vår leverantör Renusol och deras beräkningsverktyg PV-Configurator 3.0 kan ni få fram en konstruktionsberäkning, utan kostnad.
Länken till beräkningsverktyget finner ni här: https://www.pv-configurator.com/login

Solar Supply levererar ett komplett sortiment av produkter för att du ska kunna göra en fullständig och komplett solcellsinstallation utan att behöva köpa material från flera olika håll. Därtill kan vi även leverera kringprodukter som ökar er affär, som laddboxar och energilager.

Med vårt lokala lager i Karlshamn, så kan vi skicka lagerförda varor mellan 4-5 arbetsdagar efter lagd order.

Behöver du vår support?

Vi finns alltid här för er! För enklaste och snabbaste hjälp ber vi er kontakta vårt hjälpsamma supportteam via nedan länk.

För att vi ska kunna hjälpa dig på rätt sätt är det viktigt att du anger ditt ärende, serienummer på produkten samt ditt namn och telefonnummer. Vi återkopplar så snart vi kan!

Support öppen kl. 08.00-17.00.

Tack på förhand!

Kontakta supporten

Garanti

Tillverkarnas produktgaranti gäller för respektive produkt.

Förutom leverantörernas/tillverkarnas grundgarantier finns det möjlighet att köpa till förlängda garantier för vissa produkter.

Våra säljare finns alltid behjälpliga för att assistera er med detta!

Garantiärende
Kontakta oss